BBC-ի տեղեկացմամբ՝ Դոնալդ Թրամփը հայտարարել է, որ առայժմ չի ցանկանում նոր պատժամիջոցներ սահմանել Ռուսաստանի նկատմամբ, որպեսզի չվնասի խաղաղ գործընթացին։ Նրա դիտարկմամբ՝ ռուս-ուկրաինական հակամարտությունը պետք է մնար Եվրոպայի խնդիրը, ԱՄՆ-ը չպետք է միջամտեր, և եթե էական առաջընթաց չլինի, ԱՄՆ-ը իր դերը կարգավորման հարցում կզիջի Եվրոպային։ Նա հավաստիացրել է, որ ամերիկացի զինվորներ ՈՒկրաինայում չեն լինի։                
 

«Ոչ ոք չի կարող տնօրինել ԼՂՀ ճակատագիրը՝ բացի ԼՂՀ ժողովրդից»

«Ոչ ոք չի կարող տնօրինել ԼՂՀ  ճակատագիրը՝  բացի ԼՂՀ ժողովրդից»
24.11.2015 | 00:35

«Իրատեսի» հարցերին պատասխանում է «Ազգային անվտանգություն» կուսակցության նախագահ, ՀՀ-ում ԼՂՀ ներկայացուցչության խորհրդատու-խորհրդական ԳԱՌՆԻԿ ԻՍԱԳՈՒԼՅԱՆԸ:

-Միջազգային ահաբեկչությունն այսօր ի՞նչ է ներկայացնում իրենից:
-Ահաբեկչությունը որպես այդպիսին եղել է բոլոր ժամանակներում: Եթե Աստվածաշունչը հիշեք, մարդկության առաջին «ահաբեկիչը» թերևս Կայենն է եղել: Բայց երբ ահաբեկչությունը դառնում է խնդիր համայն մարդկության համար, ահաբեկչական կառույցը ձեռնոց է նետում հզոր պետություններին, երևույթին պետք է նայել այլ տեսանկյունից: Ինչպե՞ս եղավ, որ մեր ժամանակներում ձևավորվեց «Իսլամական պետության» պես ահաբեկչական խումբ և արաբական երկու պետությունների՝ Իրաքի ու Սիրիայի տարածքները գրավելով՝ կարողացավ հայտարարել, որ պետություն է ստեղծում՝ խալիֆաթ, կառավարման հստակ կառույցներ ունի և մրցակցային ռազմական արդյունաբերություն: Նման կառույցի ձևավորման պատճառ կարող է լինել անպայման արտաքին ուժերի աջակցությունը: Երբ հզոր պետությունները միմյանց հետ քաղաքական, տնտեսական, տարածաշրջանային հակասություններ են ունենում, այս կարգի ուժերին սկսում են օգտագործել իրենց շահերի համար՝ հզորացնելով նրանց:
-Ինչպե՞ս առաջացավ նման կառույցների պահանջարկը:
-Պահանջարկը նոր չի առաջացել, բայց ուժեղացել է արաբական «գարունների» ընթացքում, երբ Արևմուտքը, համարելով, որ այդ պետություններում բռնապետական կարգեր են, և հարկավոր է դրանք փոխարինել ժողովրդավարականով, առանց հաշվի առնելու, թե տվյալ տարածաշրջանի ժողովուրդները արդյո՞ք պատրաստ են ընկալել ժողովրդավարական այն արժեքները, որոնք ընկալելի են Արևմուտքին, ու այդ արժեքներով առաջնորդվել, տապալեցին այդ ռեժիմները: Իրաքի, Լիբիայի, Աֆղանստանի, Սիրիայի օրինակներից պարզ երևում է, որ անհնար է արհեստականորեն ստեղծել ժողովրդավարական կարգեր, երբ տարածաշրջանի ժողովուրդները պատրաստ չեն: Նախորդ ռեժիմները գոնե կարողանում էին ապահովել խաղաղ, նաև սոցիալական առումով՝ բավականին բարեկեցիկ կյանք: Արտաքին ուժերի միջամտությունը հանգեցրեց նրան, որ ահաբեկչությունը շարքային, ոչ օրինաչափ վիճակից վերաճեց մեծ խմբավորումների, որոնք հավակնում են ոչ թե մեկ, այլ մի քանի պետության շրջանակներում ստեղծել իրենց պետությունը: Հենց Եվրոպայում ծնված-մեծացած, «ժողովրդավարական» արժեքներ կրող երիտասարդները միանում են ԻՊ-ի գրոհայիններին և ահաբեկչությունների դիմում այն երկրներում, որտեղ ժամանակին ապաստան են գտել իրենց ծնողները կամ իրենք: Արևմուտքի ժողովրդավարության տարածումն Արևելքում ձախողվեց և ծնեց ահաբեկչություն, որը վերադառնում է Եվրոպա:
-Այսինքն՝ բումերանգի օրե՞նքն է գործում:
-Այո։ Շատ լավ է, որ այժմ Ռուսաստանը սկսեց ակտիվ պայքարել ահաբեկչության դեմ։ ԱՄՆ-ի գլխավորությամբ ձևավորված կոալիցիան տարիուկես պայքարում է ԻՊ-ի դեմ, բայց այդ ընթացքում ԻՊ-ը թե տարածքային, թե ռազմական առումով միայն հզորացել է: Կարծում եմ՝ Փարիզի դեպքերից հետո մարդկությունը հասկացավ, որ որոշակի պայմանների պարագայում ԱՄՆ-ը, ԵՄ երկրները, Ռուսաստանը, Չինաստանը, Իրանը և մյուսները պարտավոր են մոռանալ իրենց տնտեսական, քաղաքական հակասություններն ու միավորվել ահաբեկչական խմբավորման դեմ ընդհանուր պայքարում: Օլանդի այցերը ԱՄՆ, ՌԴ համակարգելու նպատակ ունեն ահաբեկչության դեմ համատեղ պայքարը:
-Չե՞ք կարծում, որ տարածաշրջանում ահաբեկչության դեմ պայքարում երկակի դեր է խաղում Թուրքիան: Մի կողմից՝ ԻՊ-ի հետ կապերի մեջ է՝ նավթի գնման-վաճառքի, Սիրիայի հետ սահմանը նրանց առաջ բաց պահելու չափ, մյուս կողմից՝ ԱՄՆ-ի գլխավորած կոալիցիայի կազմում կռվում է ԻՊ-ի դեմ ու Ինջիրլիքի ռազմաբազան տրամադրել է ԱՄՆ-ի օդուժին:
-Թուրքիայի խաղը երկակի չէ, շատ ուղղակի է, ԻՊ ահաբեկչկական խմբավորման ամբողջ ֆինանսական հոսքերի իննսուն տոկոսից, որ ստեղծվում է նավթի արտահանումից, մասնաբաժին ունի Թուրքիան, իսկ Սաուդյան Արաբիան, Կատարը չեն էլ թաքցնում իրենց կապերն ահաբեկիչների հետ: Արտառոց չէ՞, որ Սաուդյան Արաբիայի ու Կատարի պես պետությունները Ասադին անվանում են բռնապետ և պահանջում են նրան պաշտոնանկել, Թուրքիան էլ միացել է նրանց և փորձում է տարածաշրջանում վերականգնել Օսմանյան կայսրության ժամանակ ունեցած տարածքները: Հիշեք, որ ԻՊ-ին ֆինանսավորող պետությունների շարքում նաև Ադրբեջանը կա: ԱՊՀ-ում Ղազախստանից հետո՝ երկրորդը: Ես չեմ բացառում, որ ԻՊ-ը լուրջ կառույցներ ունի նաև Ադրբեջանում: Մեր հարևան պետություններից երկուսը՝ Թուրքիան և Ադրբեջանը, աջակցում են ահաբեկչական խմբավորումներին:
-Թուրքիան փորձում է քրդերի հա՞րցը լուծել՝ միանալով հակաահաբեկչական կոալիցիային:
-Ոչ միայն քրդերի։Շատ մեծ հաճույքով նրանք պատրաստ են նաև հայկական հարցը լուծել. դեպի արևելք ճանապարհի հիմնական խոչընդոտը Հայաստանի և Լեռնային Ղարաբաղի հանրապետություններն են: Վրաստանում էլ բավականին մեծ է թուրքական ազդեցությունը, սահմանները բաց են, այնտեղ էլ ահաբեկիչների ներթափանցման հավանականությունը մեծ է, որովհետև Թուրքիան է Եվրոպայից կամ մյուս պետություններից ահաբեկիչների հիմնական առաքողը Սիրիա, իսկ Սիրիայից էլ փախստականների հոսքն է ապահովում եվրոպական երկրներ: Մի մոռացեք ոչ Էրդողանի, ոչ Դավութօղլուի հակումները Օսմանյան կայսրության վերականգնման առումով: Մենք պետք է այդ ամենը նկատի ունենալով ՀՀ-ի և ԼՂՀ-ի անվտանգության խնդիրներն ուշադրության կենտրոնում պահենք՝ ոչ ծախսերի, ոչ սոցիալական խնդիրների առաջ կանգ չառնելով:
-Ձեր կարծիքով՝ ԻՊ-ի սպառնալիքը կուղղվի Ալիևի դե՞մ, թե՞ Ալիևը կփորձի այն օգտագործել Հայաստանի դեմ:
-Բոլոր պետություններում, որտեղ նման խմբավորումներ կան, իշխանությունները այդ ներուժը կամ փորձում են մարել, կամ վերացնել հարևան պետությունների հաշվին: Ադրբեջանի համար «լավագույն մարտադաշտը» Հայաստանն ու Ղարաբաղն են:
-Իսկ եթե նրանք վերադառնան ու փորձեն իշխանությունը վերցնե՞լ:
-Դա անիրատեսական է, երբ տեսնում են, որ ամբողջ աշխարհը սկսում է պայքարը ծայրահեղ իսլամիստների դեմ: Թուրքիան և Ադրբեջանը, որոնք ըստ էության իրարից չեն տարբերվում, այս գունափոխումներին լավ հարմարվել են և փորձելու են օգուտներ ստանալ:
-Մեր քայլը ո՞րը պետք է լինի:
-Պաշտպանության և անվտանգության խնդիրները Հայաստանի համար պետք է դառնան թիվ մեկ խնդիրները, իսկ ԼՂՀ-ի հետ կապված որևէ հարց չի կարող անտեսվել: Այսօր ամեն հայ, աշխարհի որ անկյունում էլ լինի, առաջին հերթին պիտի մտածի Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության անվտանգության մասին: Ինձ համար մեծ ցավ է, որ նոյեմբերի 26-ին տեղի ունենալիք հեռուստամարաթոնի վերաբերյալ նույնիսկ հայերի մեջ մարդիկ կան, որ կոչ են անում գումարներ չտալ, այլ այդ գումարները տալ նրանց, ովքեր իբր պայքարում են իշխանության դեմ: Մեր շուրջը գործընթացներ են կատարվում, որոնց ամենաշատը մենք պետք է պատրաստ լինենք, ԼՂ գնացող ամեն մի լուման շատ կարևոր է սոցիալական, պաշտպանական ու անվտանգության խնդիրներ լուծելու համար, բայց կան հայ քաղաքական գործիչներ, որ հայությանը կոչ են անում գումար չտալ դրամահավաքին: Դա աբսուրդ է: Սահմանադրական բարեփոխումների «այո»-ի ու «ոչ»-ի քարոզարշավում անգամ բոլորը փորձում են օգտագործել ԼՂ գործոնը՝ նոր Սահմանադրությունն անցնի, ուրեմն տարածքներ են տալու, չանցնի՝ տարածքները մի հոգի կտա՝ մոռանալով, որ ԼՂՀ-ն անկախ պետություն է՝ դեֆակտո և դեյուրե, որ ունի իր Սահմանադրությունը, իր իշխանությունները:
-Գուցե պատճառը ԼՂՀ իշխանություններն են, որ իրենց հստակ դիրքորոշումը չեն արտահայտում՝ չեն պատասխանում քաղաքական ու ոչ քաղաքական հայտարարություններին Հայաստանում ու Հայաստանից դուրս:
-ԼՂՀ իշխանությունները վարվում են շատ ճկուն և ճիշտ: Ես միշտ այցելել եմ ԼՂ, տեղյակ եմ անցուդարձին, լավ հարաբերություններ ունեմ ԼՂՀ իշխանությունների հետ և տեսնում եմ՝ ինչ դրական զարգացումներ կան: Ղարաբաղի արտաքին պայմանները շատ ավելի ծանր են, քան Հայաստանինը՝ երեք կողմից փակ սահմաններ, ըստ էության՝ պատերազմական իրավիճակ, միակ ելքը դեպի արտաքին աշխարհ Հայաստանն է, բայց տնտեսական աճը 7,5-8 % է, սոցիալական վիճակն օրեցօր լավանում է, ժողովրդագրական տվյալները բարելավվում են շնորհիվ բարձր ծնելության, ավելանում է դպրոցների ու հիվանդանոցների քանակը: Կրկնում եմ՝ ԼՂՀ իշխանությունները ճիշտ ու ճկուն քաղաքականություն են վարում և փոխանակ պատասխանելու երկրորդական, երրորդական ու տասներորդական մարդկանց ասածներին, հստակ գործունեություն են ծավալում ԼՂՀ-ում: Եթե մի տեղ խոսում են, ապա այնտեղ հստակ գործ են անում: ԼՂՀ իշխանությունները հստակ գիծ ունեն: Մենք այնպես պիտի անենք, որ Հայաստանում իմանան՝ ինչ է կատարվում Ղարաբաղում, բնակչությունն ու իշխանությունը ինչպես են օգտագործում իրենց հնարավորությունները առավելագույն արդյունքների հասնելու համար՝ և տնտեսական աճ ապահովելու, և քաղաքական կայունություն, և անվտանգություն: Հայաստանի ու սփյուռքի յուրաքանչյուր հայ պարտավոր է անմիջական աջակցություն ունենալ ԼՂ պաշտպանության ու անվտանգության գործին՝ անկախ ամեն ինչից: Սիրում են, թե չեն սիրում իշխանությանը ու տարբեր գործիչների: Մեր մեղքով չէ, որ շրջափակում կա, որ մենք գտնվում ենք կիսապատերազմական վիճակում: Ամեն մի հայ, աշխարհի որ ծայրում էլ ապրի, պիտի համարի, որ Ղարաբաղը իր հայրենիքն է ու ինքը պիտի իր օժանդակությունը բերի՝ անձնական, ֆինանսական, բարոյական, քաղաքական: Ինչպես հրեա ժողովուրդն է անում Իսրայելի համար՝ գիտակցելով, որ պարտք ունի իր հայրենիքի առաջ՝ աշխարհի որ ծայրում էլ գտնվի:
-Դուք դա ասում եք իբրև ԼՂՀ պաշտոնյա՞:
-Ոչ, ես ասում եմ իբրև հայ: Զրուցելով ԼՂՀ և՛ նախագահի, և՛ վարչապետի հետ՝ հանգեցի այն եզրակացության, որ ոչ թե պաշտոն ստանձնելն է այսօր առաջնային, այլ՝ պարտավորություն: Եթե մարդն ուզում է ծառայել իր հայրենիքին, պարտադիր չէ անպայման ինչ-որ պաշտոն ունենա: Ինձ պետք էր մի կարգավիճակ, որ ինձ չէր կտրի Հայաստանից, սխալ չէր մեկնաբանվի, և ձևակերպվեց մի պաշտոն, որ ինձ հնարավորություն է տալիս լինել Հայաստանում ու Ղարաբաղում ու համարվել ՀՀ-ում ԼՂՀ ներկայացուցչության խորհրդատու-խորհրդական, որը ինձ չի կաշկանդելու իմ տեսակետներն արտահայտել թե Հայաստանում ընթացող գործընթացների, թե աշխարհաքաղաքական խնդիրների վերաբերյալ և որ շատ կարևոր է՝ իմ ասածը չընկալվի իբրև ԼՂՀ իշխանությունների պաշտոնական տեսակետ:
-Որո՞նք են Ձեր պարտավորությունները այդ պաշտոնում:
- Ներկայացնել Արցախում առկա իրական վիճակը։
-Դա չէ՞ր կարող անել ՀՀ-ում ԼՂՀ ներկայացուցչությունը:
- Միանշանակ կարող է, բայց հավելյալ օժանդակությունը երբեք վնաս չէ։
-Դեկտեմբերի մեկին Փարիզում կլիմայի փոփոխություններին նվիրված ՄԱԿ-ի համաժողովին, ի թիվս այլ պետությունների ղեկավարների, մասնակցելու են ԱՄՆ-ի, ՌԴ-ի, Ֆրանսիայի նախագահները, փաստորեն՝ ԵԱՀԿ ՄԽ համանախագահները, նաև ՀՀ և Ադրբեջանի նախագահները, Փարիզում հնարավո՞ր է նրանց հանդիպումը և ԼՂՀ հիմնախնդրով որևէ որոշման ընդունումը:
-Ես ոչինչ չեմ բացառում: Չի բացառվում, որ, կլիմայից բացի, այլ թեմաներ էլ քննարկվեն, հատկապես ահաբեկչության թեման: Հայաստանն ու Լեռնային Ղարաբաղը այդ առումով տարածաշրջանում ոչ թե անվտանգություն սպառող են, այլ արտադրող:
-Ադրբեջանի նախագահը Ձեզ չի հասկանա:
- Ինչ ուզում է հասկանա, կա դեֆակտո և դեյուրե ԼՂՀ՝ կայացած պետություն: Հայաստանը ԼՂՀ անվտանգության երաշխավորն է, բայց ոչ երբեք նրա փոխարեն որոշումներ ընդունողը: ԼՂՀ ժողովուրդը վաղուց որոշել է իր ճակատագիրը և միայն ինքն իրավունք ունի տնօրինել իր ճակատագիրը:
-Ձեր ասածները համահո՞ւնչ են, թե՞ հակառակ են մադրիդյան սկզբունքներին:
-Մադրիդյան, թե փարիզյան սկզբունքներ կասեք, քիվեստյան, թե այլ, քանի դեռ բանակցությունների ձևաչափը ամբողջական չէ, հարցը չի կարող լուծվել: ԽՍՀՄ-ի փլուզումից հետո ադրբեջանական ԽՍՀ-ում ձևավորվել են երկու պետություններ՝ ԼՂՀ և Ադրբեջանի Հանրապետություն: Կոնֆլիկտի կողմերը նրանք են, Հայաստանը ԼՂՀ-ի կողքին է, բայց կոնֆլիկտի կողմ չէ: Ոչ ոք չի կարող տնօրինել ԼՂՀ ճակատագիրը՝ բացի ԼՂ ժողովրդից, իսկ ժողովուրդը հանրաքվեով իր ճակատագիրը որոշել է, իր անկախությունը հռչակել է, ունի իր Սահմանադրությունը, իր իշխանությունները:

Զրույցը՝ Անահիտ ԱԴԱՄՅԱՆԻ

Դիտվել է՝ 1945

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ